Scoala e « toxica » si ne mandrim cu asta!


Ieri am citit mesajul lui Andrei Eduard Burghelia. Cine este Andrei?

Andrei Eduard Burghelia

Un tanar exceptional care, la doar 16 ani, a devenit antreprenor, platind salarii unor oameni mult mai "copti" decat el, in acelasi timp, implicandu-se activ si in apararea drepturilor


elevilor. Ce spune Andrei? Andrei spune multe lucruri adevarate si confirmate institutional despre sistemul romanesc de invatamant.

Cum era de asteptat, mesajul sau s-a viralizat si... a capatat ecou.

A primit o replica foarte rapid. La o prima lectura, respectivul text parea sa aiba « miez ». Marturisesc ca initial am crezut ca este scris de un « baiat cu ochi albastri » (in fond, suntem tara cu cele mai multe servicii secrete si cu cel mai mare numar mediu de agenti). Insa, curiozitatea mea a dat rezultate si astfel am aflat ca, Radu Iliescu este un profesor de limba franceza (cu sau fara « ochi albastri », cele doua calitati nefiind neaparat mutual independente). Cu certitudine, asa cum ii place lui sa spuna, « nu este doar profesor », fiind, fara doar si poate, unul dintre putinii profesori « cu textele la ei ». Dar, in final, tot un profesor.

Un profesor care pledeaza pentru beneficiile memorarii fara scop precis a informatiilor inutile, sustinand ca, « n-ai vrea sa stii ce infern este viata cuiva fara memorie », desi, pentru el « cifrele se blureaza usor » si, ce sa vezi, asta nu l-a impiedicat sa fie (probabil!) ceea ce si-a dorit « cand era mic ».

Un profesor care ii spune elevului ca nu are nevoie sa gandeasca critic despre « aruncarea mingii de oina », sugerandu-i sa-si diminueze « admiratia » pentru aceasta abilitate esentiala « pe masura oportunitatilor de a o folosi in invatamant », ca nu cumva sa ii mai critice confratii sau chiar pe el, atunci cand, dupa doar cateva luni de la mesajul adresat lui Andrei, recunostea, in recenzia cartii « Cum suntem imbecilizati », faptul ca, scoala este « un mediu toxic pentru curiozitatea intelectuala » (adica, exact ce spunea si Andrei!). Insa, inaintea acestei recunoasteri ne-a avertizat ca « putem sa o reformam oricat, scoala se va incapatana sa ramana exact ceea ce este ».

Si, mai ales, un profesor care inceaca sa justifice faptul ca, Romania este pe podiumul mondial al deficitului de talente, desi are un somaj in randul tinerilor cu mult peste media UE si 500.000 de tineri neintegrati pe piata muncii, prin faptul ca, se va « revolta intodeauna impotriva pretentiei ca rostul scolii ar fi acela de a prepara oameni pentru masina de tocat oameni numita piata muncii ». Dar care ar fi rolul? Sa asigure locuri de munca pentru "profesori" care nici macar nu isi pot obtine titularizarea?                   GHINION, tovarase profesor! Dupa 23 de ani de scoala facuta "pe bune", colegii dv. si mediul toxic pe care il creaza n-au reusit sa imi erodeze gandirea critica si / sau pe cea analitica. Si, spre bucuria mea, vin din urma si tineri precum Andrei.                                           Absolut "intamplator", spusele lui Andrei sunt confirmate si de un profesor (« nu doar profesor », ci si membru al unor organizatii internationale de cercetare in educatie) – Eric Hanushek.  

Iar afirmatiile profesorului american dezvolta in mod firesc sustinerile lui Paul Brazier, singurul adult care i-a luat apararea public lui Andrei imediat dupa replica profesorului Iliescu, desi cei mai potriviti ar fi fost chiar angajatii sai, fosti someri care « pe vremea lor » au memorat fara sa protesteze toate informatiile inutile necesare pentru "examenul maturitatii"...   

Ti-a placut acest articol?

Vrei sa-l trimiti prietenilor tai?

Alti cititori au apreciat si:


Noi subiecte de discutie despre evenimente care ne sustin sau ne impiedica dezvoltarea personala si / sau profesionala pot ajunge la tine saptamanal. Vrei sa le primesti?