Comoara vie


Misiunea sa de viata a fost sa-i ajute pe oameni sa descopere secretele unei vieti lungi si fericite.

 Shigeaki Hinohara

Pe mine m-a inspirat dupa ce am citit cartea sa ajunsa bestseller international « Living long, living good ». Din ea am aflat secretele unei vieti implinite, pe care ti le voi impartasi si tie in acest articol.


Dupa absolvirea facultatii, in 1941 a inceput sa lucreze la spitalul St. Luke din Tokyo. Imediat dupa incheierea celui de-al doilea razboi mondial a inceput sa-si puna in practica visul de a construi un spital de talie mondiala. Si a reusit acest lucru. Totodata, a pus bazele medicinei preventive, care astazi reprezinta standardul in Japonia.

In anul 1992 a devenit managerul spitalului si, totodata al St. Luke’s College, pastrandu-si pozitia in cadrul conducerii celor doua institutii pana la finalul vietii. In 1994 a avut inspiratia sa instaleze tuburi de oxigen in tot spitalul, inclusiv pe holuri si in capela, pentru a se pregati pentru un eventual cutremur major, iar un an mai tarziu, cand a avut loc atacul cu gaz sarin de la metroul din Tokio, gestul sau a salvat peste 600 de vieti.

A patronat Pacific Hospice Palliative Care Network si, de asemenea, a fost unul dintre membrii board-ului organizatiei Life Planning Centre din Tokio. In anul 2000 a fondat New Elderly Movement, o organizatie destinata oamenilor sanatosi trecuti de 75 de ani care doreau sa isi aduca contributia in societate.

In plus, a predat in mod continuu la St. Luke’s College, a scris peste 150 de carti si a tinut conferinte in toata lumea.

A avut aceasta activitate sustinuta pana in luna martie a acestui an, fiind cel mai longeviv medic practicant din lume. Pentru toate acestea, Shigeaki Hinohara a fost considerat “comoara vie a Japoniei” si sunt convinsa ca a reusit sa-si indeplineasca misiunea de viata in cei 105 ani care, din pacate, s-au incheiat astazi.

Asa cum am promis, iti impartasesc sfaturile sale pentru o viata lunga si, mai ales, fericita.

1. Energia provine din starea de bine, nu din alimentatie sau din cantitatea de timp pe care o petrecem dormind. Acest lucru il pot confirma din propria experienta. Nimic nu ma energizeaza mai mult decat starea de bine generata de faptul ca fac ceva ce imi doresc cu adevarat.

2. Mentine-ti greutatea normala. Din pacate, mi s-a demonstrat cu pretul vietii ca, cei care nu fac asta sunt clienti siguri ai medicilor... cu toate riscurile de rigoare.

3. Planifica-ti activitatile. Daca stii ca te asteapta foarte multe lucruri importante... mai ai timp sa fii stresat sau obosit?

4. Nu trebuie sa te pensionezi. Evident ca asta este valabil doar daca faci ceea ce-ti place sau... iti place ceea ce faci.

5. Impartaseste cu altii ceea ce stii. Sa-ti spun un secret: am decis sa-mi relansez blogul dupa ce am terminat de citit cartea sa.

6. Nu crede tot ce spun sau iti recomanda medicii. El a sugerat sa-i intrebam pe medici daca ar recomanda acelasi lucru si celor dragi lor. Daca as fi citit cartea sa cu 2-3 ani in urma, mai mult ca sigur ca astazi tatal meu ar fi trait.

7. Pentru a te mentine sanatos intotdeauna urca pe scari si cara-ti singur bagajele. Este minimul de efort fizic pe care il putem face.

8. Fii inspirat. As adauga sa nu renunti niciodata sa visezi si, de asemenea, sa lupti pentru visele tale.

9. Distractia este cea mai buna cale sa uiti de durere. Din experienta stiu ca, spre exemplu, foarte multi pacienti oncologici isi prelungesc viata daca aleg sa nu se mai gandeasca la boala, iar in cazul copiilor acest lucru este cu atat mai evident – pentru ca pot fi mai usor « pacaliti » ca totul va fi bine, rata de recuperare in cazul lor este mult mai mare.

10. Uita de obsesia de a acumula lucruri materiale. Eperienta tatalui meu m-a invatat ca, la final nu luam nimic cu noi. Asa am ajuns sa cred ca este mult mai important sa investim in experiente care, la un moment dat, devin amintiri mult mai valoroase decat, spre exemplu, o pereche de pantofi pe care o purtam de cateva ori. 
11. Doar stiinta nu poate vindeca sau ajuta oamenii. Acest adevar se vede cu ochiul liber in sectiile de oncologie unde marea diferenta

dintre doi pacienti cu aceeasi afectiune este data de puterea lor psihica si de atitudinea fata de boala.

12. Fii pregatit(a) pentru neprevazut. Chiar daca nu putem controla ce ni se intampla, cu certitudine avem controlul absolut asupra modului in care reactionam fata de respectivele evenimente.

13. Alege-ti un mentor si incearca sa-l depasesti.

14. Fii voluntar si contribuie la dezvoltarea societatii. Pana in ultimul an de viata Shigeaki Hinohara a facut 18 ore de voluntariat saptamanal, pe langa toate celelalte activitati ale sale.


Noi subiecte de discutie despre dezvoltarea ABILitatilor pot ajunge la tine saptamanal. Vrei sa le primesti?