Mesaj pentru angajatori


A aparut topul celor mai doriti angajatori din Romania. Pentru cine intelege, el transmite un mesaj foarte dur.

Si in 2017 pe primele 20 de pozititii gasim exclusiv companii multinationale. Ele au inteles importanta vitala a resurselor umane. Au mai inteles si faptul ca Romania are un deficit acut de talente. Si aceasta problema a devenit preocuparea majora


a tuturor managerilor. Insa nu se multumesc doar sa se vaite, iau si masuri menite sa-i atraga pe cei mai talentati tineri. Si isi fac cunoscute intentiile. Stie orice student de anul I ca aceste companii sunt prezente in universitati, ca se implica in proiectele asociatiilor studentesti si, in general, ca au inceput sa-si piarda din aerul “iti facem o favoare ca te angajam”.

La polul opus se situeaza companiile romanesti, asa cum bine spunea si Cristian Hostiuc. Foarte multi dintre patronii mioritici aleg doar sa se planga ca “tinerii nu vor sa munceasca”. Asta le permite sa-si pastreze intacta imaginea de buni manageri. In caz contrar, ar trebui sa accepte ca se aleg doar cu “ce ramane” si, mai ales, sa recunoasca faptul ca angajatii pe care-i au sunt total nemotivati.

Apropo de motivare. Conform aceluiasi studiu, atunci cand isi aleg angajatorul, tinerii sunt interesati de o atmosfera de lucru placuta, pachetul salarial, siguranta jobului, provocarile profesionale, trainingurile oferite si sediul companiei. Toate acestea necesita o viziune pe termen lung si, mai ales, implicare continua. Este de inteles de ce sunt preferate corporatiile, nu-i asa? Ele investesc in facilitati logistice pentru angajati, acorda foarte mare importanta pregatirii profesionale continue si sunt percepute ca angajatori mai siguri. Oare patronii romani si-au pus intrebarea de ce nu este si compania lor in top? Putin probabil, pentru ca nu este primul an cand se intampla asta. Si mai mult ca sigur ca nu va fi nici ultimul.

Totusi, desi nu este inclusa in top, cele mai mari investitii le face o firma romaneasca. Employer branding-ul cu X5 a depasit granitele tarii si ne-a facut reclama in presa straina. Cata nedreptate. Pana si o firma romaneasca (Catalyst, autoarea studiului) favorizeaza corporatiile. Cred ca e o chestiune de timp ca guvernul sa puna o taxa si pe banii “irositi” pe proiectele de employer branding. In fond, daca vor sa taxeze apa potabila, de ce n-ar taxa si “oxigenul” corporatiilor? Ca doar romanii au patentat treaba cu “sa moara si capra vecinului”...